Stevige groei voor Jan Linders Supermarkten

Foto: Heerlen.Nieuws.nl

Jan Linders Supermarkten zag in 2016 de omzet met maar liefst 5,4% stijgen naar 391 miljoen euro. Een groei die meer dan het dubbele is van de groei van de totale markt in 2016, die bedroeg volgens de cijfers van GfK 2,5%.
Ook de hoeveelheid klanten die ‘de supermarkt uit het zuiden‘ wist te vinden nam fors toe, maar liefst 6,4% meer dan in 2015.
Met deze cijfers neemt het marktaandeel van Jan Linders verder toe.

Nieuwe formule groot succes

Jan Linders lanceerde eind 2015 een vernieuwde formule die een groot succes is en door de klanten wordt omarmd. Het gaat daarbij om het beste vers, en de juiste balans tussen kwaliteit, service en voordeel. In 2016 werd die hernieuwde formule in 9 van de 59 winkels uitgerold, onder andere in de supermarkt van Jan Linders op Heerlerbaan.
Ook de komende jaren blijft de keten investeren in nieuwe en bestaande supermarkten.

Hoge klantwaardering

Leo Linders, Algemeen Directeur van Jan Linders Supermarkten: “We hebben een erg trouwe klantenkring die zich steeds verder uitbreidt. We zien dat onze klanten vooral onze acties en onze service waarderen. Daarmee scoren we bovengemiddeld goed. Daarnaast is er een erg hoge waardering voor ons assortiment, iets wat vooral gedreven wordt door onze focus op vers.”

Bron: GfK Kerstrapport 2016