Intercity Heerlen-Schiphol nummer 3 in landelijke ‘top-100 te drukke treinen’

Foto: CCO

De capaciteit van de door NS ingezette treinen blijkt regelmatig onvoldoende om reizigers comfortabel te vervoeren.

Reizigersorganisatie Rover kreeg dit jaar ruim 25.000 klachten binnen via het meldpunt volle treinen. Eén op de 12 klagers kon zelfs niet mee in de trein.

De treinritten waarvan in de maanden november en december de meeste klachten over de drukte binnenkwamen, zijn gerangschikt in een top-100. Hierin staan maar liefst 18 diensten met een start- of eindstation in Limburg, waarvan er 12 van of naar Maastricht reden, 5 van of naar Heerlen en 1 klaagtrein die vanuit Venlo vertrok.

Van die treinen was die van 06:14 uur van Heerlen naar Schiphol met 366 klachten de nummer 3 in de landelijke top-100. Die van 06:28 uur van Maastricht naar Alkmaar, nummer 9 in de top-100, was goed voor 198 ingediende klachten.

De top-100 was wat betreft treinen van of naar Heerlen en Maastricht in november en december goed voor 2182 ingediende klachten.