Klein roze varkentje voor 3FM Serious Request Heerlen 2015

Foto: thecreativecompany

Wie goed om zich heen kijkt in Heerlen ziet steeds vaker een klein roze varkentje opduiken. ‘Pinky Power’ is haar naam, en zij dient het goede doel van 3FM Serious Request.

Heerlense ondernemers

Pinky Power is in eerste instantie bedacht om het 3FM Serious Request-vuurtje bij de mensen in Heerlen aan te wakkeren, met name bij de ondernemers in de Heerlense binnenstad. Zodat het midden- en kleinbedrijf gezamenlijk en strijdbaar de komende decembermaand ingaat, een maand die vanouds van groot belang is voor winkeliers, horeca en andere detaillisten.
De komst van het Glazen Huis dit jaar, met alle benodigde voorbereidingen en faciliteiten hiervoor, zorgt natuurlijk voor de nodige extra aandacht voor de Heerlense binnenstad, maar van de andere kant is het gevaar aanwezig dat mensen die normaal in Heerlen hun boodschappen doen, het centrum vanwege de verwachte drukte zullen mijden. Daarom is het nodig dat de ondernemers zich samenpakken, en er een soort saamhorigheidsgevoel ontstaat waarmee niet alleen hun eigen belang maar ook dat van de 3 FM Serious Request-actie is gediend.

Pinky Power

Uit deze gedachtengang is het ‘Pinky Power #HappyHeerlen’-concept ontstaan, zegt Leandra Mackintosh. Met haar communicatie-, reclame- en creatieve marketingbureau bracht zij Pinky Power tot leven. Een klein roze varkentje dat ingezet kan worden als eyecatcher voor 3FM Serious Request Heerlen 2015. Want het uiteindelijke doel van die actie is om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor het goede doel. En waar bewaarde je vroeger je eigen ingezamelde geld? Precies, in een spaarvarken.

Acties met Pinky Power

De doelstelling van Pinky Power als eyecatcher blijkt aan te slaan. Steeds meer bedrijven schakelen de charme van het schattige roze diertje in voor allerlei doeleinden. Pinky Power moet omarmt worden. Zo breed mogelijk liefst. Het varkentje ziet er én leuk uit en het draagt bij voor het goede doel. Bedrijven, of particulieren, kopen een aantal van deze varkentjes. De helft van het bedrag dat ze daarvoor betalen gaat naar het goede doel, met de andere helft worden de productiekosten betaald. Vervolgens zie je de bedrijven of instanties hiermee creatief aan de slag gaan. Dat varieert van afscheidscadeautje tot relatiegeschenkje, van etalageversiering tot een echt spaarvarkentje bij acties waar om een donatie wordt gevraagd. Maar ook verenigingen en scholen zijn er al op allerlei manieren mee bezig om zoveel mogelijk geld bijeen te brengen voor dat ene doel: de scholing en ontwikkeling van kinderen en jongeren in oorlogs- en conflictgebieden.’

Meer info

Alle Pinky Power verhalen zijn via de Facebookpagina van 045Netwerken te volgen.
Als u meer informatie wilt ontvangen over het ‘Pinky Power #HappyHeerlen’-concept en de mogelijkheden om als ondernemer bij te dragen aan Pinky Power voor het goede doel van Serious Request Heerlen, stuur dan een mailtje naar:
[email protected]

Reacties