Franssen-Franken per 2022 nieuwe naamsponsor Ronde van Heerlen

Foto:

Franssen-Franken verbindt zijn naam aan de wielerronde van Heerlen: vanaf 2022 koerst de ‘Franssen-Franken Ronde’ door Heerlen. Sinds jaar en dag stond dát wielerevenement van de regio bekend als de ‘RaboRonde Heerlen’.
De Stichting Cyclocross Heerlen, onder anderen organisator van de RaboRonde Heerlen, kan het jaar 2022 nu dus met een gerust hart tegemoet zien.

Franssen-Franken wordt per 2022 de nieuwe naamsponsor van het grootste wielerevenement van Heerlen. De eerstvolgende drie jaar vindt het evenement plaats onder de naam Franssen-Franken Ronde Heerlen. De naamsponsor heeft bovendien een optie voor nog minimaal twee jaar in het contract opgenomen.

RaboRonde Heerlen

De Ronde van Heerlen stond de afgelopen jaren bekend als RaboRonde Heerlen.
Organisator Chris Tiekstra is opgetogen: “Wij zijn de Rabobank heel erg dankbaar, want mede dankzij hen hebben wij de RaboRonde voor Heerlen kunnen behouden. Sterker nog, dankzij de geweldige steun van de bank is het evenement nog beter en groter geworden. Wij vinden het vooral vervelend voor de bank dat ons evenement nu al twee jaar geen doorgang mocht vinden. De Rabobank had wat dat betreft een betere afsluiting verdient”.

Sponsors en partners

De Stichting Cyclocross Heerlen spreekt nadrukkelijk ook haar dank uit aan alle partners, sponsors en leveranciers die de afgelopen jaren positief hebben meegedacht met het evenement. Daarbij mag ook de gemeente Heerlen niet worden vergeten, volgens de organisatie “een echte partner als het gaat om evenementen in onze mooie stad”.
“Met de nieuwe hoofdsponsor zien wij de toekomst vol vertrouwen tegemoet. Wij kennen Franssen-Franken als een heel professionele organisatie, maar vooral als een warme, persoonlijke partner. Prachtig dat Bart Franssen zijn nek durft uit te steken in deze donkere tijden. Wij als organisatie zullen alles op alles zetten om de ‘Franssen-Franken Ronde’ in no-time tot een wielerbegrip te maken”, aldus Chris Tiekstra.

Regio

Op het moment dat de organisatie van de wielerronde Heerlen op zoek was naar een nieuwe hoofdsponsor was het volgens directeur/eigenaar Bart Franssen voor hem en zijn bedrijf een logisch vervolg om als hoofdsponsor op te treden. “De regio verdient een evenement als dit dat voor iedereen, jong en oud, wielerliefhebber of feestvierder, vrij toegankelijk is en blijft en daar dragen wij als bedrijf graag een steentje aan bij.”
Het regionaal georiënteerde familiebedrijf Franssen-Franken had zich eerder al op de achtergrond verbonden had aan het evenement door haar verhuurmaterieel zoals hoogwerkers, units, mobiele toiletten en containers beschikbaar te stellen.

Onzekerheid

Voor Bart Franssen is de onzekerheid over het wel of niet doorgaan van het evenement, die in verband met COVID-19 en alle bijbehorende beperkingen aanwezig blijft, ook geen reden om hier niet met de volle 100% in te stappen.
“Als we hier geen risico’s in durven te nemen betekent dat het einde voor alle mooie evenementen die onze regio rijk is en dat moeten we gewoon simpelweg niet laten gebeuren. De huidige situatie en lockdown laten ons beseffen dat de mogelijkheid om te annuleren altijd aanwezig blijft en laten zien hoe onzeker de tijd voor menig ondernemer en evenementorganisator is. Ons hart gaat oprecht uit naar alle betrokkenen en met deze nieuwe samenwerking met de ronde van Heerlen hopen we hier ook, op onze manier, invulling aan te geven.”

“Franssen-Franken heeft hiernaast de ambitie om niet alleen als naamsponsor op te treden maar samen met de organisatie het evenement, in welke vorm dan ook, nog verder in alle lagen van de regio door te voeren: zo liggen er plannen op stapel om hier diverse additionele (jeugd- en sponsor) evenementen aan te koppelen.” Op deze manier willen de naamsponsor en de organisatie het evenement nog dichter bij de achterban en de gehele regio brengen.

Er is een overeenkomst voor drie jaar voor de ‘Fransen-Franken Ronde Heerlen’, met een optie van nog twee jaar.