Record aantal deelnemers campagne ‘Eet Geen Dierendag’

Foto: Wakker Dier

Wakker Dier doopt dierendag om tot ‘Eet Geen Dierendag’. Vandaag serveren grote en kleine organisaties door het hele land vegetarische lunchgerechten in hun bedrijfsrestaurant. Daarmee bereikt de actie meer dan 300 duizend werknemers.
“Een absoluut record! Heel bijzonder om te zien dat zoveel bedrijven oog hebben voor dierenwelzijn,” zegt Anne Hilhorst van Wakker Dier.

Dieren op ons bord

Dagelijks belanden 500 duizend dieren op ons bord. Met deze campagne wil Wakker Dier Nederland laten kennismaken met vegetarisch eten en wijzen op de voordelen van minder vlees. Als iedereen namelijk één dag geen dieren eet, worden daarmee de levens van honderdduizenden koeien, varkens en kippen gespaard. “Dan wordt 4 oktober écht de diervriendelijkste dag van het jaar”, vindt Hilhorst.

Minder dieren

Veel dieren in de vee-industrie leven in een wereld van staal en beton. Als er minder dieren worden opgegeten zijn er minder dieren nodig voor de voedingsindustrie. Voor de overige dieren komt er letterlijk meer ruimte in Nederland vrij. Die ruimte kan gebruikt worden om de dieren een beter leven te geven, zodat ze bijvoorbeeld kunnen wroeten in de aarde of rondscharrelen in de buitenlucht.

Achtste editie

Wakker Dier organiseert vandaag voor de achtste keer de ‘Eet Geen Dierendag’.
Aan deze dag doen achttien cateraars en meer dan zestig bedrijven mee, waaronder: Bol.com, Coca-Cola in Nederland, CZ, Ecomare, Eneco, Gemeente Utrecht, KLM, Vrije Universiteit en Paradiso.
Deze editie wordt gefinancierd door de Nationale Postcode Loterij.