Verruiming dienstverlening van de gemeente Heerlen

Foto: Heerlen.nieuws.nl

Inwoners van de gemeente Heerlen kunnen vanaf 15 januari 2018 hun aangevraagde paspoort of ID-kaart aan huis of op het werk laten bezorgen.
Voorheen moest iedereen twee keer naar de balie van de publiekshal komen; één keer voor de aanvraag en één keer om het document op te halen.
Nu hoeven Heerlenaren als ze dat willen alleen nog voor de aanvraag te komen.

Daarnaast verruimt de gemeente Heerlen de openingstijden van de publiekshal door een extra avondopenstelling op woensdag in te voeren.

Makkelijk

Mensen gebruiken hun paspoort en identiteitskaart regelmatig om zichzelf te identificeren of om mee te reizen. De rijksoverheid vindt het belangrijk dat iedereen zaken rondom het reisdocument makkelijk kan regelen, zonder afbreuk te doen aan de beveiliging van het aanvraag- en uitgifteproces.
De afgelopen jaren is de werkwijze rond het bezorgen getest. Na een positieve evaluatie mogen nu alle gemeenten deze werkwijze invoeren. Ook de gemeente Heerlen onderstreept het belang en heeft besloten hiermee te starten.

Het bezorgen van een paspoort of ID-kaart kost € 5,20. De gemeente laat het bezorgen van maandag tot en met zaterdag op een dagdeel dat de aanvrager het beste uitkomt (tussen 8.00 en 22.00 uur).
Natuurlijk blijft het ook mogelijk om het document af te halen.

Extra avondopenstelling

Een andere verbetering in de dienstverlening betreft de verruiming van de openingstijden van de publiekshal in het stadhuis.
Vanaf 10 januari 2018 is er een extra avondopstelling op woensdag.

Nieuwe openingstijden publiekshal:

  • Maandag, dinsdag en vrijdag: van 8.30 tot 16.00 uur.
  • Woensdag en donderdag: van 8.30 tot 20.00 uur.

Let op: maak wel altijd eerst een afspraak. Dit kan via www.heerlen.nl/afspraak.