TK Maxx Heerlen kiest samen met klanten voor steun ‘Het vergeten kind’

Foto: Heerln.nieuws.nl

TK Maxx Heerlen heeft officieel aangekondigd dat zij ‘Het vergeten kind’ gedurende het komende jaar gaat steunen. Klanten konden de afgelopen maand in de winkel op twee goede doelen stemmen en kozen voor ‘Het vergeten kind’. De liefdadigheidsinstelling voert een programma met twee strategische pijlers. Met de pijler ‘directe hulp’ organiseren zij activiteiten en projecten die een directe positieve invloed hebben op het leven van kwetsbare kinderen. Met de tweede pijler richten zij zich op duurzame, structurele verbetering van hun situatie.

Goede doel

TK Maxx zet zich sinds hun lancering in Nederland in voor het goede doel. De off price retailer begon in 2016 in Nederland met een campagne rondom de selectie van een liefdadigheidspartner voor de winkels in Rotterdam en Eindhoven. Dit jaar werden daar Heerlen, Groningen en Den Haag aan toegevoegd, die nu een eigen lokaal relevant goed doel steunen. TK Maxx steunt over heel Europa verschillende goede doelen, allemaal met het doel kwetsbare kinderen en jongeren binnen onze gemeenschappen te helpen hun potentiële capaciteiten te ontplooien. TK Maxx ziet het daarnaast als haar verantwoordelijkheid om goede doelen dicht bij huis te ondersteunen. Zo steunt zij dus ook kwetsbare kinderen in lokale gemeenschappen in Nederland.

Reacties

Niels Jacobs, Country Retail Manager van TK Maxx Nederland: “De medewerkers van TK Maxx in Heerlen kijken er al naar uit om samen met Het Vergeten Kind acties en initiatieven op te zetten om kinderen in de omgeving te kunnen helpen.”
Ook vanuit Het Vergeten Kind werd enthousiast gereageerd op de aankomende samenwerking. Kim de Witte van het Vergeten Kind: “Dit is het ultieme voorbeeld van hoe bedrijven, burgers en goede doelen effectief de handen in één kunnen slaan om kwetsbare kinderen directe hulp te kunnen bieden in de regio Heerlen. Het Vergeten Kind kijkt enorm uit naar de samenwerking met TK Maxx vol leuke initiatieven.”

TK Maxx en liefdadigheidsinstellingen voor kinderen wereldwijd

Wereldwijd steunt TK Maxx dit soort liefdadigheidsorganisaties al sinds 2004. Samen met de klanten van TK Maxx is er sinds 2004 wereldwijd meer dan €54.000.000 voor goede doelen ingezameld. TK Maxx is in het Verenigd Koninkrijk de grootste commerciële sponsor in het onderzoek naar kinderkanker. Zij helpt daar tevens bij het financieren van belangrijke klinische proeven voor levensreddende behandelingen. In Oeganda kunnen, dankzij de steun van TK Maxx, 10.000 kinderen naar de basisschool. Ook helpt de organisatie daar ouders met het verhogen van hun inkomen zodat zij een beter bestaan kunnen opbouwen via het programma voor duurzame handel van TK Maxx. Sinds 2014 hebben al meer dan 300 plaatselijke goede doelen van de giften van TK Maxx kunnen profiteren.

Financiële steun

Door gedurende dit jaar onder andere zogeheten ‘Bags for life’ ofwel ‘Goede doelen tassen’ in de winkel te kopen, kunnen klanten van TK Maxx door het jaar heen een bijdrage leveren aan de steun het vergeten kind. De winst van de verkoop hiervan gaat namelijk direct naar het lokale goede doel. Op deze manier werkt TK Maxx samen met haar klanten aan een betere situatie voor de kwetsbare kinderen in Nederland.