TK Maxx zet zich in voor kwetsbare kinderen in Heerlen

Foto: Heerlen.nieuws.nl

TK Maxx zet zich in voor lokale goede doelen in Nederland. Eind 2016 / begin 2017 begon de off price retailer met een campagne voor goede doelen rondom de winkels in Rotterdam en Eindhoven. TK Maxx Heerlen volgt nu met een vergelijkbare campagne.

Vanaf medio september kunnen bezoekers hun stem uitbrengen op een lokaal goed doel. Ze kunnen kiezen tussen ‘Jeugd Cultuur Fonds’ en ‘Het Vergeten Kind’. TK Maxx ziet het als haar verantwoordelijkheid om lokale goede doelen dichtbij huis te steunen. De focus ligt hierbij op kwetsbare kinderen in lokale gemeenschappen in Nederland.

Stemmen

Net als de goede doelen campagne in Eindhoven en Rotterdam in 2016, kunnen bezoekers in de winkel stemmen door een speciaal fiche in de stembus van één van de goede doelen te deponeren. Stemmen kan tot 8 oktober.
Het goede doel dat de meeste stemmen krijgt wordt het komende jaar door TK Maxx gesteund.
Op 15 oktober wordt de winnaar door TK Maxx bekend gemaakt.

De geselecteerde goede doelen voor TK Maxx Heerlen

Jeugd Cultuur Fonds Limburg’ is een cultureel jeugd fonds, met als doel een financiële contributie aan kinderen te leveren die activiteiten zoals dansen en zingen willen uitoefenen, maar dit niet kunnen doen omdat de familie hier geen geld voor heeft.
Stichting ‘Het Vergeten Kind’ focust zich op het direct verbeteren van mogelijkheden voor kinderen en ontwikkelt een lang termijnplan voor hun ontwikkeling.

Bijdrage van TK Maxx

Gedurende het hele jaar kunnen klanten ‘goede doelentassen’ kopen naast de kassa. De opbrengst van deze ‘Bags for Life’ gaat direct naar de gekozen liefdadigheidsinstelling. Op deze manier steunt TK Maxx samen met haar klanten de lokale gemeenschap in Heerlen.

TK Maxx en kinderen

De goede doelen die TK Maxx steunt zijn altijd gerelateerd aan het steunen van kwetsbare kinderen en jeugd, en helpt hen om hun potentiele capaciteiten te ontdekken en te benutten. TK Maxx heeft samen met haar klanten in Europa al meer dan 54 miljoen euro opgehaald. In het Verenigd Koninkrijk is TK Maxx de grootste commerciële sponsor in het onderzoek naar kinderkanker en helpt bij het financieren van belangrijke klinische proeven voor levensreddende behandelingen. De organisatie helpt daarnaast ook ouders met het verhogen van hun inkomen zodat zij een beter bestaan kunnen opbouwen via het programma voor duurzame handel van TK Maxx.
Sinds 2014 hebben er al meer dan 500 goede doelen kunnen profiteren van de giften van TK Maxx.